Het liefst werk ik aan wezens zoals die echt voor zouden kunnen komen. Ik hou ervan om na te denken over de manier waarop een wezen aan zijn eten komt. Vangt het andere wezens, of is het zelf ook een prooidier? Hoe verdedigt het zichzelf? Is er een symbiose met een andere levensvorm?
Ik hou ervan om verschillende varianten van een zelfde karakter te verzinnen en te schetsen zodat er wat te kiezen valt.
Mijn voornaamste tool is Adobe Photoshop. Maar voor thumbnails vind ik Adobe Illustrator ook heel fijn. Daarnaast werk ik ook met Blender, of Nomad op de ipad, om 3D schetsen te maken.
Soms is het wenselijk om de schetsen op een meer traditionele manier op papier te maken. Dat vind ik ook heel fijn om te doen.
Voor concept art kan ik ook tekeningen maken van een bestaande situatie. Zoals hier van Afrikaanse olifanten bij hun geliefde Baobap boom. De tekstuur van de bomen en olifanten was een uitdaging om te pakken te krijgen.
Gebruikte software is Adobe Photoshop.
Gameskool
Voor gameskool heb ik allerlei oefeningen en lessen gemaakt over 2D game art. De lessen waren met name bedoeld voor amateur tekenaars die een spel wilden maken.
Hieronder is een video over de grootte van het hoofd van je game karakters en hoe dat de uitstraling van je getekende karakter kan beïnvloeden.
Game jam
Voor een game jam heb ik concept art gemaakt voor een survival game. In een weekend heb ik de tekeningen gemaakt die voor een snelle visualisatie in de game werden gebruikt.
De game gaat over dieren die transformeren in kwaadaardige monsters. Je moet uitvogelen hoe dat komt en de dieren weer genezen. Dat wordt steeds moeilijker omdat gecorrumpeerde dieren je aanvallen.